O galego, a língua mais próxima do português





Durante a Idade Média, o galego constituía uma unidade linguística com a língua portuguesa, o galego-português. Esta língua procedia do latim vulgar que se formou durante a convivência dos hispano-marranos (muçulmanos) e os germanos durante a dominação visigoda. O galego-português foi uma língua que manteve muitos dos arcaísmos de sua procedência originária, ao contrário que o castelhano que foi uma língua mais rupturista e inovadora. O galego-português  também manteve e conservou um vocabulário arcaico que não foi mantido em outras línguas românicas desgarradas do latim originário.


No caso dos textos mais antigos, não é possível separar o português do galego. 

Exemplo de texto em galego-português: 

'In Christi nomine, Amen. Eu Eluira Sanchiz offeyro o meu corpo áás virtudes de Sam Saluador do moensteyro de Vayram, e offeyro co'no meu corpo todo o herdamento que eu ey en Centegaus e as tres quartas do padroadigo d'essa eygleyga e todo hu herdamento de Crexemil, assi us das sestas como todo u outro herdamento: que u aia u moensteyro de Vayram por en saecula saeculorum Amen.'


Exemplo de galego moderno:

"Aínda hoxe en día (aínda que pareza estraño) existen testemuñas de primeira man que poden falar de cando viron chegar por primeira vez a luz eléctrica e que describen un mundo que por lonxano nos parece que tivo que acontecer hai un millón de anos. Hai que aplicar unha antropoloxía de urxencia por que estes vellos están a morrer son poucos e cada vez quedan menos."


As principais diferenças entre o português e o galego são: a ausência de sibilantes sonoras; o galego "casa" (kasa), português (kaza); galego "pracer" (prather), português (prazer); galego "xenro". português (genro); galego "xeneral", português general; galego Xosé, português José; galego "xornal", português jornal.  O galego "vello ", o português velho; o galego "millón", o português milhão.





Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Dica do dia: a forma correta de se escrever horas

O galês possui a maior palavra do mundo

O que é tabuísmo ?